طرز تهیه میوه خشک خانگی و خوشمزه


طرز تهیه میوه خشک خانگی و خوشمزه 

همان‌گونه که می‌دانید یک فرد عادی برای حفظ سلامتی و تأمین انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز خود باید روزانه ۲ تا ۳ واحد میوه مصرف کند؛ اما اکثر ما با بی‌توجهی و به بهانه‌های مختلف از مصرف میوه اجتناب می‌کنیم. یکی از این بهانه‌ها در دسترس نبودن میوه‌های تازه و آبدار در ماه‌های سرد سال است که البته کاملا موجه به نظر می‌رسد.

اما این مشکل به‌راحتی حل می‌شود؛ شما می‌توانید در فصول سرد سال میوه خشک‌شده استفاده کنید، چون مواد مغذی موجود در آن‌ها تفاوت چندانی با میوه‌ی تازه ندارد. در صورت تمایل میتوانید خرید آنلاین میوه خشک را امتحان کنید.

میوه خشک‌ چیست؟

از آنجا که نگهداری میوه‌ی تازه همیشه امکان پذیر نیست، از زمان‌های قدیم برای نگهداری میوه‌ها، آن‌ها را خشک می‌کردند و یا به صورت مربا آن‌ها را درست می‌کردند. امروزه از فریز کردن به عنوان بهترین روش نگه‌داری مواد غذائی استفاده می‌کنند اما اگر میوه‌ها را هم به صورت فریز درآوریم، حالت خوب و اولیه خود را از دست می‌دهد و کیفیت و ظاهر نامناسبی به آن دست می‌دهد؛ به همین خاطر آن‌ها را با دستگاه خشک کن و یا در معرض هوا قرار دادن، خشک می‌کنند.

مواد مغذی میوه‌ای که رطوبت آن توسط نور خورشید یا دستگاه گرفته می‌شود تا حدودی دستخوش تغییرات قرار می‌گیرد؛ اما این به معنای بی‌ارزش شدن ارزش غذایی میوه خشک نیست. میوه‌های خشک تا حدودی از نظر دارا بودن ویتامین C فقیر هستند، اما ویتامین‌های A، B و املاح معدنی مانند کلسیم، فسفر، پتاسیم و منگنز آن حفظ شده و تخریب نمی‌شود.

میوه‌هایی همچون انواع برگه هلو، زردآلو، قیسی، آلوچه، آلبالو و انواع آلو به دلیل این‌که به صورت درسته خشک می‌شوند در مقایسه با انواع چیپس میوه که به صورت حلقه‌ای برش داده می‌شود به دلیل تماس کمتر با هوا و حرارت، مغذی‌تر هستند.

میوه خشک از نظر کالری زایی با انواع تازه آن فرقی ندارد. البته به جهت آن‌که میوه‌های خشک کم‌حجم و خوش خوراک هستند معده قادر است حجم زیادتری از آن را بپذیرد و بر این اساس انرژی، قند و همچنین مواد مغذی بیشتری وارد بدن می‌شود. هر نصف لیوان چیپس میوه از نظر ارزش تغذیه‌ای تقریبا با یک لیوان میوه تازه خرد شده برابری می‌کند. در میان انواع میوه خشک موز، خرمالو و انجیر پرکالری‌ترین و کیوی کم‌کالری‌ترین است.

با وجود آموزش های مهندسین گروه ماشین سازی طیب لی شما به راحتی می توانید کارگاه میوه خشک کنی راه اندازی کرده و از 0تا100 این کار را از مشاورن ماشین سازی طیب لی کمک گرفته وبه یک سود بسیار عالی دست یابید.

از آنجا که برخی از سبزیجات در همه فصول سال در دسترس نیستند، خشک کردن آن ها می تواند باعث شود که در همه روز های سال سبزیجات برای آشپزی در دسترس باشند.علاوه بر آن سبزیجات خشک همه خواص و عطر و طعم سبزی تازه را نیز ارائه می دهند.
سبزیجات خشک تیار را می توان در انواع خورشت های ایرانی و پلو ها، خوراک هایی مانند کوکو، کوفته و … به عنوان جایگزین سبزی تازه استفاده کرد و متوجه تفاوت این دو از نظر کیفیت، عطر و مزه نشد.
سبزیجات به روش های مختلفی خشک می شوند و نوع خشک کردن آن ها در کیفیت نهایی سبزی خشک تاثیر بسزایی دارد. استفاده از تکنولوژی های روز دنیا برای خشک کردن انواع سبزیجات در شرکت تیار باعث شده است که سبزیجات خشک تولید شده توسط این مجموعه با کیفیت بالا و عطر و طعم بی نظیر به مصرف کننده ارائه شود. همین امر موجب تقاضا بالای سبزیجات خشک تیار و صادرات آن به بسیاری از کشور های دنیا شده است.
سبزیجات تیار علاوه بر اینکه با تکنولوژی های پیشرفته تولید می شوند، به دلیل کشت در مزارع حاصلخیز و رسیدگی بالا از کیفیت بالایی برخوردار بوده و عطر و طعم بهتری نسبت به سایر برند های سبزی خشک بهرمند هستند.

 

 

مزییت دستگاه های خشک کن ماشین سازی طیب لی:
جنس بدنه از ورقه های گالوانیزه و رنگ الکترواستاتیک کارخانه ای عایق حرارتی XPSبا دانسیته بالا
آموزش وپشتیبانی رایگان در زمینه کار با دستگاه،تهیه میوه تازه وفرآوری و فروش میوه خشک از صفرتاصد
دارای یک سال ضمانت بی قید و شرط
ده سال پشتیبانی وخدمات پس از فروش
همت⚒پشتکار ?درآمد ?
اخذ اطلاعات بیشتر ومشاوره رایگان با:
۰۹۱۲۲۳۳۴۵۱۳مهندس طیب لی

اخبار

خرید خشک کن میوه سه کابینخرید دستگاه میوه خشککنخشک کنخشک کن میوهخشککنمیوهمیوه خشککن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *