راهنمای خرید میوه خشک مرغوب


راهنمای خرید میوه خشک مرغوب

خشک‌کردن میوه در کشورهایی مانند ایران، سوریه، مصر، عراق و ترکیه قدمتی دیرینه دارد. تاریخچه تولید میوه‌های خشک به 1700 سال پیش از میلاد مسیح برمی‌گردد. در آن زمان مردمان مدیترانه و خاورمیانه میوه‌های تابستانی را خشک و آذوقه زمستانشان می‌کردند.

خرما،‌ انگور، زردآلو، انجیر، سیب، هلو و حتی گلابی، جزو میوه‌هایی بودند که قدیمی‌ها با خشک‌کردن آن‌ها دانسته یا ندانسته طول مدت ماندگاری‌شان را بالا می‌بردند. این روزها هم که آجیل میوه‌های خشک طرفداران بسیاری در سراسر دنیا دارد؛ از یونان و ایتالیا گرفته تا آمریکا و روسیه. البته ما ایرانی‌ها هم یکی از پروپاقرص‌ترین دوستداران میوه‌های خشک هستیم

 

طرز ساخت یک دستگاه خشک کن خوب

طرز تهیه و ساخت خشک کن ها با یکدیگر متفاوت هستند و روش ساخت متفاوتی با هم دارند مثلا خشک کن ها به چند دسته تونلی و خشک کن پنوماتیک ،خشک کن دوار یا خشک کن مایع،خشک کن خورشیدی یا خشک کن کابینتی تقسیم میشوند که روش ساخت و ظرفیت همگی با هم متفاوت است اما در نهایت همگی انها کار خشک کردن را انجام میدهند با ظرفیت ها و قیمت های مختلف و حتی کیفیت های مختلف که برخی از سازنده ها بخاطر ندادن اطلاعات کافی به خریدارن خود باعث گمراهی بیشتر آن ها و انتخاب دستگته نامناسب میشوند که در ادامه بیشتر راجب این قضیه توضیح خواهیم داد.

نوع رنگ استفاده شده در دستگاههای خشک کن خوب و مناسب

دستگاههای خشک کن میوه وسبزی خوب دارای رنگ الکترو استاتیک کوره ای می باشد که این در حالی است که با توجه به نیاز مشتری قابل تغییر است .

ظرفیت و گنجایش دستگاه های خشک کن

خشک کن های صنعتی و نیمه صنعتی ماشین سازی طیب لی در ابعاد مختلف و در اندازه های مختلف برای اشتغال خانگی و صنعتی ساخته می شوند  که در ظرفیت هایی حدود45تا450kgساخته می شوند.

میزان دما در خشک کن میوه و سبزی

میزان دما در خشک کن میوه و سبزی ماشین سازی طیب لی معمولا چیزی بین 40درجه تا 70درجه متغییر است البته این مقدار باید توسط مهندسین و سازنده های خود این شرکت(ماشین سازی طیب لی) به شما گفته و آموزش داده شود تا بهترین نتیجه از دستگاه های خشک کن حاصل شود.

انواع انتقال حرارت

انتقال حرارت دستگاه های خشک کن میوه به دو نوع جرمی و همرفتی است که هر دو همزمان با هم باعث خشک شدن میوه می شوند انتقال حرارت همرقتی موجب داغ شدن آب وانتقال حرارت جرمی موجب تبخیر شدن و دفع آب خواهد شد

مصرف سوخت دستگاه های خشک کن ماشین سازی طیب لی

سوخت و مصرف دستگاه ها باید به نوعی باشند که توانایی این را داشته باشند که  با کمترین میزان مصرف سوخت بیشترین میزان تولید انرژی را داشته باشد و خام سوزی نداشته باشد تا با کمترین هزینه ی تمام شده بتوان بهترین میوه ی خشک را تولید کرد،که پایه سوخت دستگاه های ماشین سازی طیب لی تماما گاز شهری می باشد و برق تک فاز که به درخواست مشتری میتواند تغییر پیدا کند یعنی این دستگاه ها حتی قابلیت این را دارند که با استفاده از گاز،برق یا گازوئیل یاهیزم و یا…. محصول مورد نظر را به بهترین نحو ممکن خشک کنند.

مزییت دستگاه های خشک کن ماشین سازی طیب لی:
جنس بدنه از ورقه های گالوانیزه و رنگ الکترواستاتیک کارخانه ای عایق حرارتی XPSبا دانسیته بالا
آموزش وپشتیبانی رایگان در زمینه کار با دستگاه،تهیه میوه تازه وفرآوری و فروش میوه خشک از صفرتاصد
دارای یک سال ضمانت بی قید و شرط
ده سال پشتیبانی وخدمات پس از فروش
همت⚒پشتکار ?درآمد ?
اخذ اطلاعات بیشتر ومشاوره رایگان با:
۰۹۱۲۲۳۳۴۵۱۳مهندس طیب لی

اخبار

چگونگی خشک کردن میوهخرید خشک کن ارزانخشک کنسبزی خشککنمیوهمیوه خشک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *