خرید متابی سولفیت سدیم خوراکی … -طیب لی


خرید متابی سولفیت سدیم خوراکی … -طیب لی

در مرحله فروش متابی سولفیت سدیم با توجه به کاربردهای آن ، روند پیش تصفیه مانند سفید کردن و درمان شیمیایی یک مرحله مهم پردازش است. که برای افزایش کیفیت محصولات در صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. بلانچینگ نه تنها برای نرم کردن بافت میوه ها و سبزیجات بلکه برای غیر فعال کردن آنزیم ها و میکروب ها نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

درمان شیمیایی با سولفیت ها برای جلوگیری از رشد میکروبی برای حفظ ظاهر و طعم در طول آماده سازی ، ذخیره سازی و توزیع با تثبیت رنگ محصول و جلوگیری از تغییر رنگ استفاده می شود. علاوه بر این از عوامل سولفیت کننده برای جلوگیری از واکنش میلارد یا قهوه ای شدن رنگ در محصول که در طول روند آبگیری و ذخیره سازی رخ می دهد استفاده می شود.

در بسیاری از میوه ها و سبزیجات ، پیش درمان با عوامل سولفیت کننده برای بهبود و حفظ کیفیت به ویژه در طول ذخیره سازی مورد بررسی قرار گرفته است. استفاده از اسیدهای ضعیف در تهیه میوه و سبزی یکی دیگر از تکنیک های پیش تصفیه احتمالی است. که به طور گسترده در صنایع غذایی برای جلوگیری از قهوه ای شدن در محصولات خشک استفاده می شود.

اسید سیتریک ، پرکاربردترین اسید در صنایع غذایی ، به عنوان عامل کاهش دهنده pH سیستم عمل می باشد. و اغلب در مخلوط های مخلوط با سایر عوامل ضد قهوه برای جلوگیری از قهوه ای شدن آنزیمی و غیرآنزیمی در میوه ها و سبزیجات خشک استفاده می شود.

فرو بردن مکعب های سیب در محلول های اسیدی ضعیف می تواند سرعت قهوه ای شدن آنزیمی را کاهش دهد. نمونه های هویج خشک شده که قبل از خیساندن در اسید سیتریک ۲درصد برای دستیابی به pH کمتر تحت درمان قرار گرفتند. و رنگ قرمز واضح تری نسبت به نمونه های بدون درمان نشان دادند.

برخی از ویژگی های یک دستگاه خشک کن با کیفیت:

تهویه مطبوع دستگاه ها،هدایت جریان داخل دستگاه ها،دارا بودن سنسور رطوبت و دما،استفاده ااز دمنده ها و مکنده های مناسب در جای مناسب و…

نگهداری خشکبار:

برای نگهداری خشکبار هرگز نباید از گونی‌های خالی کودهای شیمیایی استفاده شود.

خشکبار باید در مکانی سرد و تاریک نگهداری شود. بسته به نوع خشکبار، این محصولات بین 4 تا 12 ماه در شرایط مناسب قابل نگهداری هستند. در این خصوص دما و رطوبت انبار بسیار مهم است و هر چه دمای انبار کم‌تر باشد، زمان نگهداری محصول بیش‌تر می‌شود. مثلاً اگر دمای انبار 15 درجه باشد، محصول تا یک سال قابل نگهداری است. اما در دمای 25 درجه این زمان به حدود 6 ماه می‌رسد.

محصول درون انبار باید هر دو هفته مورد بررسی قرار گیرد تا از خشک بودن آن اطمینان حاصل شود. هرگاه محصول درون انبار نم‌زده و مرطوب شده باشد باید فوراً مصرف شود یا آن که دوباره خشک شود.

برای جلوگیری از حمله آفات انباری نظیر پروانه هندی و شپشه دندانه‌دار، باید هر چند مدت، انبارهای نگهداری خشکبار را ضدعفونی کرد. برای این کار از سموم تصعیدی که به شکل قرص درست شده‌اند استفاده می‌شود.

این قرص‌ها در لوله‌های آلومینیمی غیرقابل نفوذ در برابر هوا بسته‌بندی شده‌اند. تصعید گاز معمولاً 1 تا 2 ساعت پس از خروج قرص از داخل ظرف آغاز می‌شود و به طور متوسط 5- 5/4 روز طول می‌کشد. از این قرص‌ها پس از تجزیه و اتمام گاز، مقداری گرد هیدروکسید آلومینیم باقی می‌ماند که طبق اظهارنظر سازنده‌ها بی‌ضرر و بی‌خطر هستند.

خلاصه مطالب:

خشک کردن میوه‌ها یکی از مناسب‌ترین راه‌ها برای افزایش ماندگاری آن‌ها است. برای آن‌که طی خشک کردن میوه آسیب ظاهری و کیفی کمی به آن برسد و محصول مناسبی تولید شود، لازم است میوه‌های مورد نظر سالم و رسیده باشند و به درستی برداشت و جابه‌جا شوند.

قبل از خشک کردن باید میوه‌ها شسته و پوست‌گیری شوند. سپس به قطعات کوچک‌تری تقسیم شده و بخش‌های زائد مانند هسته‌ها جدا شوند.

برای جلوگیری از تیره شدن رنگ محصول لازم است قطعات میوه قبل از خشک شدن در تماس با مقادیر مناسبی از گاز گوگرد یا یکی از محلول‌های ویتامین ث، شربت و ویتامین ث، محلول‌های حاوی گوگرد و یا بخار قرار داده شوند.

 

مزییت دستگاه های خشک کن ماشین سازی طیب لی:
جنس بدنه از ورقه های گالوانیزه و رنگ الکترواستاتیک کارخانه ای عایق حرارتی XPSبا دانسیته بالا
آموزش وپشتیبانی رایگان در زمینه کار با دستگاه،تهیه میوه تازه وفرآوری و فروش میوه خشک از صفرتاصد
دارای یک سال ضمانت بی قید و شرط
ده سال پشتیبانی وخدمات پس از فروش
همت⚒پشتکار ?درآمد ?
اخذ اطلاعات بیشتر ومشاوره رایگان با:
۰۹۱۲۲۳۳۴۵۱۳مهندس طیب لی

آموزش ها

خرید دستگاه سبزی خشک کن خانگیخشککن میوهسبزی خشکمیوه خشکمیوهخشکمیوهخشککن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *