خرید دستگاه میوه و سبزی خشک کن خانگی – ماشین سازی طیب لی


خرید دستگاه میوه و سبزی خشک کن خانگی – ماشین سازی طیب لی

قیمت دستگاه میوه خشک کن با توجه به تغییرات ناگهانی ارز در کشور متفاوت است. طبیعی است هرچقدر ظرفیت تولید محصول توسط دستگاه بیشتر باشد، قیمت آن بیشتر می شود. هر خانواده باید بر اساس میزان نیاز خود و بودجه ای که برای این منظور کنار گذاشته است، اقدام به خرید دستگاه مناسب نماید. دستگاه میوه خشک کن به دو صورت می تواند کار کند و هر دو نوع آن در بازار وجود دارد. نوع اول با استفاده از انرژی الکتریکی و برق، انرژی لازم را برای خشک نمودن میوه ها فراهم می کند. نوع دوم دستگاه های میوه خشک گازی هستند که از انرژی گاز برای تولید گرما در داخل محفظه و خشک کردن میوه ها استفاده می نماید.

 

دستگاه هایی که درحال ساخه شدن می باشند بسیار مهم است که زیر نظر مهندسین و افراد با تجربه مورد تست و مهندسی قرار بگیرند تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

بسیار مهم است که دستگاه ها در طول 12 ماه سال (برای خشک کردن میوه های چهار فصل سال)مورد تست قرار بگیرند و عیوب احتمالی آن ها رفع گردد،سپس به دست فروشنده برسند.

مهم ترین امر در راه اندازی این صنعت(میوه خشک)انتخاب دستگاه با کیفیت و تهیه کردن میوه تازه با قیمت و کیفیت مناسب می باشد.

برخی از ویژگی های یک دستگاه خشک کن با کیفیت:

تهویه مطبوع دستگاه ها،هدایت جریان داخل دستگاه ها،دارا بودن سنسور رطوبت و دما،استفاده ااز دمنده ها و مکنده های مناسب در جای مناسب و…

نگهداری خشکبار:

برای نگهداری خشکبار هرگز نباید از گونی‌های خالی کودهای شیمیایی استفاده شود.

خشکبار باید در مکانی سرد و تاریک نگهداری شود. بسته به نوع خشکبار، این محصولات بین 4 تا 12 ماه در شرایط مناسب قابل نگهداری هستند. در این خصوص دما و رطوبت انبار بسیار مهم است و هر چه دمای انبار کم‌تر باشد، زمان نگهداری محصول بیش‌تر می‌شود. مثلاً اگر دمای انبار 15 درجه باشد، محصول تا یک سال قابل نگهداری است. اما در دمای 25 درجه این زمان به حدود 6 ماه می‌رسد.

محصول درون انبار باید هر دو هفته مورد بررسی قرار گیرد تا از خشک بودن آن اطمینان حاصل شود. هرگاه محصول درون انبار نم‌زده و مرطوب شده باشد باید فوراً مصرف شود یا آن که دوباره خشک شود.

برای جلوگیری از حمله آفات انباری نظیر پروانه هندی و شپشه دندانه‌دار، باید هر چند مدت، انبارهای نگهداری خشکبار را ضدعفونی کرد. برای این کار از سموم تصعیدی که به شکل قرص درست شده‌اند استفاده می‌شود.

این قرص‌ها در لوله‌های آلومینیمی غیرقابل نفوذ در برابر هوا بسته‌بندی شده‌اند. تصعید گاز معمولاً 1 تا 2 ساعت پس از خروج قرص از داخل ظرف آغاز می‌شود و به طور متوسط 5- 5/4 روز طول می‌کشد. از این قرص‌ها پس از تجزیه و اتمام گاز، مقداری گرد هیدروکسید آلومینیم باقی می‌ماند که طبق اظهارنظر سازنده‌ها بی‌ضرر و بی‌خطر هستند.

خلاصه مطالب:

خشک کردن میوه‌ها یکی از مناسب‌ترین راه‌ها برای افزایش ماندگاری آن‌ها است. برای آن‌که طی خشک کردن میوه آسیب ظاهری و کیفی کمی به آن برسد و محصول مناسبی تولید شود، لازم است میوه‌های مورد نظر سالم و رسیده باشند و به درستی برداشت و جابه‌جا شوند.

قبل از خشک کردن باید میوه‌ها شسته و پوست‌گیری شوند. سپس به قطعات کوچک‌تری تقسیم شده و بخش‌های زائد مانند هسته‌ها جدا شوند.

برای جلوگیری از تیره شدن رنگ محصول لازم است قطعات میوه قبل از خشک شدن در تماس با مقادیر مناسبی از گاز گوگرد یا یکی از محلول‌های ویتامین ث، شربت و ویتامین ث، محلول‌های حاوی گوگرد و یا بخار قرار داده شوند.

 

مزییت دستگاه های خشک کن ماشین سازی طیب لی:
جنس بدنه از ورقه های گالوانیزه و رنگ الکترواستاتیک کارخانه ای عایق حرارتی XPSبا دانسیته بالا
آموزش وپشتیبانی رایگان در زمینه کار با دستگاه،تهیه میوه تازه وفرآوری و فروش میوه خشک از صفرتاصد
دارای یک سال ضمانت بی قید و شرط
ده سال پشتیبانی وخدمات پس از فروش
همت⚒پشتکار ?درآمد ?
اخذ اطلاعات بیشتر ومشاوره رایگان با:
۰۹۱۲۲۳۳۴۵۱۳مهندس طیب لی

آموزش ها

خرید بهترین دستگاه خشک کنخشک کنخشک کن میوه خانگیسبزی خشککنمیوه خشک شدهمیوه خشککن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *