فواید میوه خشک برای سلامتی؛طیب لی


فواید میوه خشک برای سلامتی؛طیب لی

فواید میوه خشک

مواد مغذی میوه‌ای که رطوبت آن توسط نور خورشید یا دستگاه گرفته می‌شود تا حدودی دستخوش تغییرات قرار می‌گیرد؛ اما این به معنای بی‌ارزش شدن ارزش غذایی میوه خشک نیست. میوه‌های خشک تا حدودی از نظر دارا بودن ویتامین C فقیر هستند، اما ویتامین‌های A، B و املاح معدنی مانند کلسیم، فسفر، پتاسیم و منگنز آن حفظ شده و تخریب نمی‌شود.

میوه‌هایی همچون انواع برگه هلو، زردآلو، قیسی، آلوچه، آلبالو و انواع آلو به دلیل این‌که به صورت درسته خشک می‌شوند در مقایسه با انواع چیپس میوه که به صورت حلقه‌ای برش داده می‌شود به دلیل تماس کمتر با هوا و حرارت، مغذی‌تر هستند.

آلو خشک سرشار از آهن

یکی از فواید شناخته‌شده‌ی میوه‌ی آلو برای سلامتی، غنی بودن آن از آهن است. آهن یکی از مواد معدنی ضروری است که بدن جهت بهبود فرآیند متابولیسم به آن نیاز دارد، زیرا فایده‌ی اصلی و کلیدی آهن در بدن عبارت است از افزایش تولید گلبول‌های قرمز خون.
کمبود این ماده معدنی به بروز علائم کم خونی منجر می‌شود؛ بنابراین با گنجاندن آلو خشک در رژیم غذایی روزانه خود دیگر نگران کم خونی نخواهید شد.

انبه خشک

انبه خشک‌شده محتوی مواد مغذی و تقویت کننده روده است که هضم آن بسیار آسان بوده و مصرف این میوه برای افراد دارای سوءهاضمه به دلیل داشتن مقادیر فراوان ویتامین C و آهن مفید است.
جالب است بدانید ۱۰۰ گرم انبه 15% نیاز روزانه به ویتامین A که برای تضمین سلامت چشم‌ها و تقویت قوه بینایی لازم است را تامین می‌کند.

هلو خشک

هلوخشک می‌تواند به عنوان یکی از میوه‌های خشک مفید که منبعی عالی برای فیبر هستند، مورد استفاده قرار بگیرد. فیبر از آن دست ترکیباتی است که به آسانی در هر کدام از میوه‌‌های خشک، از جمله هلو خشک یافت می‌شود. هلو خشک بهترین میوه‌ی خشک برای کمک به سلامتی دستگاه گوارش و درمان یبوست است. اگر هلوی خشک را مرتب مصرف کنید شانس ابتلای خود را به بیماری‌های قلبی، دیابت و کلسترول پایین می‌آورید، چون هلو مقادیر زیادی ویتامین A و آنتی‌اکسیدان دارد و موجب بهینه‌سازی گوارش می‌شود. آهن آن برای جریان خون ضروری است و ویتامین C موجود در این خشکبار باعث تقویت دستگاه ایمنی می‌شود.

سیب خشک

این میوه‌ی خشک محبوب برای هضم و گوارش عالی است و معمولاً مصرف آن به افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند توصیه می‌شود. کالری موجود در سیب به مقدار قابل‌توجهی کمتر از سایر میوه‌هاست. سیب خشک برای تولید انتقال‌دهنده‌های عصبی و کاهش فشارخون هم مفید است. اسید اسکوربیک موجود در سیب خشک هم موجب تقویت دستگاه ایمنی می‌شود.
همچنین ترکیبات فیتونوترینت موجود در سیب خشک‌شده با خاصیت سم زدایی احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش می‌دهد.

کیوی خشک

کیوی خشک‌شده با وجود ویتامین C سیستم ایمنی بدن ما را در برابر بیماری‌ها تقویت می‌کند. همان‌طور که می‌دانید ویتامین C موجود در این میوه دو برابر پرتقال است. کیوی با داشتن ویتامین C زمینه مناسبی را برای جذب آهن در بدن فراهم می‌کند؛ فقر آهن بیماری شایع در زنان است که موجب عدم تمرکز، افسردگی و ضعف بدنی می‌شود.

آناناس خشک

آنزیم بروملین موجود در آناناس خشک می‌تواند به کاهش ورم، کبودی، درد و کاهش دوره‌ی بهبود زخم ناشی از عمل‌های جراحی کمک کند. آنزیم بروملین در درمان و کاهش التهاب ناشی از تاندونیت (التهاب بافت‌های اطراف تاندون)، کشیدگی رباط و دیگر جراحت‌ها و آسیب عضلات کوچک مانند گوش، بینی و جراحی گلو موثر است.

میوه خشک ممکن است حاوی سولفیت نیز باشد

برخی از تولیدکنندگان مواد نگهدارنده ای به نام سولفیت را به میوه خشک‌شده خود اضافه می‌کنند و این باعث می‌شود میوه‌های خشک‌شده جذاب تر به نظر برسند زیرا رنگ و شکل میوه را حفظ می‌کند و از تغییر رنگ آن جلوگیری می‌کند. این امر عمدتاً مربوط به میوه‌هایی با رنگ روشن، مانند زردآلو و کشمش است.

بعضی از افراد ممکن است نسبت به سولفیت حساس باشند و ممکن است بعد از مصرف آن‌ها گرفتگی معده، جوش‌های پوستی و حملات آسم را تجربه کنند. برای جلوگیری از مصرف سولفیت، میوه‌های خشک تیره‌تر را به رنگ قهوه‌ای یا مایل به خاکستری انتخاب کنید.

نتیجه گیری

میوه در هر حالتی باشد چه تازه یا خشک باشد برای شما خوب است و فواید زیادی به همراه دارد. در حالت طبیعی میوه خشک‌شده می‌تواند یک میان وعده‌ی مناسب، جایگزین انواع تنقلات مضر در مهمانی‌ها باشد. متخصصان تغذیه معتقدند هر فرد برای حفظ سلامتی خود باید روزانه نصف لیوان معادل ۵۰ گرم میوه خشک‌شده میل نماید.

 

مزییت دستگاه های خشک کن ماشین سازی طیب لی:
جنس بدنه از ورقه های گالوانیزه و رنگ الکترواستاتیک کارخانه ای عایق حرارتی XPSبا دانسیته بالا
آموزش وپشتیبانی رایگان در زمینه کار با دستگاه،تهیه میوه تازه وفرآوری و فروش میوه خشک از صفرتاصد
دارای یک سال ضمانت بی قید و شرط
ده سال پشتیبانی وخدمات پس از فروش
همت⚒پشتکار ?درآمد ?
اخذ اطلاعات بیشتر ومشاوره رایگان با:
۰۹۱۲۲۳۳۴۵۱۳مهندس طیب لی

آموزش هااخبار

اسلایس میوهچگونگی خشک کردن میوهخرید خشک کن میوهخرید دستگاه خشک کن میوهخرید میوه خشک کن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *