روش های خشک کردن میوه جات


روش های خشک کردن میوه جات

هدف اصلی از خشک کردن میوه ها و سبزی ها ، افزایش مدت نگهداری و ماندگاری ) آنهاست و از سایر اهداف می توان کاهش وزن و کاهش حجم و سهولت استفاده را نام برد و با کاهش وزن و حجم میوه ها و سبزی ها ، هزینه بسته بندی و حمل و نقل نیز کمتر می شود . میوه ها و سبزی های خشک شده – در صورت بسته بندی مناسب – جهت نگهداری به سردخانه نیاز ندارند

فروش دستگاه میوه خشک کن صنعتی امروزه با افزایش تعداد تولیدی ها و تولیدکننده ها، بیشتر شده است. سازندگان این نوع دستگاه، سعی می کنند که آن را مطابق با آخرین استانداردهای جهانی در اختیار مشتریان خود قرار دهند تا به این شکل آنها بتوانند بهترین میوه خشک را تولید کنند.

این دستگاه های صنعتی نه تنها برای خشک کردن و تولید انواع چیپس میوه، بلکه برای خشک کردن طیف بسیار وسیعی از سبزیجات، صیفی جات، گوشتها و مواد پروتئینی و..به کار می روند به همین دلیل فروش دستگاه میوه خشک کن صنعتی در سال های اخیر به شدت رونق یافته و سودی دو طرفه، هم برای فروشنده و هم خریدار را سبب گردیده است.

تنوع دستگاه خشک کن صنعتی بسیار زیاد می باشد به طوری که  از نظر تکنیکی ، تکنولوژِی و ویژگی های متفاوت دسته بندی می شود.

خشک کردن سنتی با نور افتاب:

بشر توانسته است از منبع مفید آفتاب برای خشک کردن مواد غذایی ، مخصوصا میوه ها و سبزی ها با قرار دادن آنها در نور آفتاب به منظور طولانی کردن زمان نگهداری و فواید دیگر استفاده کند، بعضی از میوه های خشک شده با آفتاب در ردیف اقلام مهم و رایج در تجارت می باشند . در این روش دستگاه های خاصی مورد نیاز نمی باشند و لذا ارزانترین روشهای نگهداری مواد غذائی می باشد . در عین حال این روش در مقایسه با خشک کردن به روش صنعتی احتیاج به کارگر بیشتر و فضای سریع تر دارد . در این روش بایستی تدابیری برای مقابله با هجوم حشرات ، فساد در اثر باران و آلودگی توسط خاک و مواد دیگر اندیشید .

میوه خشک و خوبی های آن؟؟

خوبی میوه‌ی خشک این است که حجمش به‌شدت کمتر از میوه‌ی تازه است و زمان ماندگاری‌اش هم خیلی بیشتر است.

به‌جز از دست رفتن مقدار کمی از مواد مغذی، میوه‌های خشک به دلیل داشتن مقادیر فراوان مواد مفید و ضروری برای بدن، یک میان‌وعده‌ی محبوب با تاریخی هزاران ساله هستند.

دستگاه های گروه ماشین سازی طیب لی به چهار دسته بزرگ تقسیم می شود که این نوع دستگاه های خشک کن میوه و سبزی از نظر ظرفیت ورودی میوه تازه و ابعاد و وزن و… با یکدیگر متفاوت می باشد.

دستگاه های خشک کن ماشین سازی طیب لی:

1- دستگاه خشک کن مینی کابین به ظرفیت متوسط ورودی 45 کیلوگرم

2-دستگاه خشک کن تک کابین به ظرفیت متوسط ورودی150 کیلوگرم

3-دستگاه خشک کن دو کابین به ظرفیت متوسط ورودی 300کیلوگرم

4-دستگاه خشک کن سه کابین به ظرفیت متوسط ورودی 450 کیلوگرم

خرید یک دستگاه خشک کن میوه و سبزی ایرانی مناسب و بصرفه منوط به تحقیق و تجسس بسیار ریز در انتخاب شرکت سازنده حشک کن مناسب  می باشد که دارای چندین ویژگی به خصوص باشد.

مدت کمی است که این وسیله جای خود در خانه‌های ما باز کرده و در همین زمان کوتاه استقبال زیادی از آن شده است. از آن‌جایی که تمام میو‌ه‌ها را نمی‌توان در تمام فصول سال مصرف کرد، به کمک میوه خشک کن می‌توانید میوه‌های دلخواه خود را خشک کنید و بدون آن‌که آسیبی به آ‌ن‌ها برسد یا خراب شوند هر زمان که خواستید آن‌ها را میل کنید. میوه‌ی خشک به خصوص برای کودکانی که در سن رشد هستند یک میان‌وعده‌ی سرشار از ویتامین و مغذی محسوب می‌شود.

 

مزییت دستگاه های خشک کن ماشین سازی طیب لی:
جنس بدنه از ورقه های گالوانیزه و رنگ الکترواستاتیک کارخانه ای عایق حرارتی XPSبا دانسیته بالا
آموزش وپشتیبانی رایگان در زمینه کار با دستگاه،تهیه میوه تازه وفرآوری و فروش میوه خشک از صفرتاصد
دارای یک سال ضمانت بی قید و شرط
ده سال پشتیبانی وخدمات پس از فروش
همت⚒پشتکار ?درآمد ?
اخذ اطلاعات بیشتر ومشاوره رایگان با:
09122334513

آموزش ها

بهترین خشک کن خانگیخشک کندستگاه میوه خشککنسبزی خشکمیوه خشککن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *